sábado, agosto 28, 2004

Hacia una nueva forma de comunicación con los baby-boomers

En la web especializada en marketing para mayores de 50 años, www.thematuremarket.com han incluido un interesante artículo sobre la nueva mayoría que hará cambiar totalmente el foco de las intenciones de los empresarios.

Se dejará de adorar a la juventud, para presentar a los mayores de 50 años como el nuevo público a cautivar. Esto sucederá en todo el mundo industrializado e incluso entre las élites de países en desarrollo.

It took all 76 million baby boomers celebrating a 40th birthday for corporate America and the mainstream media to begin waking up to the fact that the median age of adults in the US increased by almost a decade while they continued to worship the youth culture of the past. For the last two decades, businesses, nonprofit organizations and Madison Avenue have ignored the reality that between 1990 and 2020 the age 50 plus population will grow by 74% while those under 50 that have driven markets for decades will grow by 1%.

To say it is past time to change paradigms is what author Tom Peters called “a blinding flash of the obvious”. Whether one likes it or not, older adults are the New Consumer Majority and their numbers continue to swell – all 76 million Boomers will be over 40 by year end.

Esta tendencia está instalándose silenciosamente con medios como Júbilo, entre otros.

Habrá que ir tomando posiciones, digo yo, que también tendré 50 en el 2020.

Artículo completo aquí.

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